Visjon og verdier

Vår visjon: "Møt Gud - følg Jesus - tjen verden"

Vi er en kirke som hører til Norsk luthersk misjonssamband og som holder til i Groruddalen. Vår visjon er "Møt Gud - Følg Jesus - Tjen verden". Denne korte visjonen fanger opp det som er vårt viktigste ønske med Lillokirken: at både mennesker som er kristne og mennesker som ikke er kristne kan møte Gud, følge Jesus og tjene verden.

Som en kirke i misjonssambandet er vi svært opptatt av misjon og ønsker at mennesker i våre nabolag og på den andre siden av verden skal få et møte med vår Gud. Vi håper at på både gudstjenester og barne- og ungdomsarbeid kan mennesker få et møte med Gud.

Vi ønsker at mennesker skal begynne å følge Jesus og leve livet sitt i etterfølgelse av ham. Vi tror det er det beste livet å leve for Jesus, som er den gode hyrden som vil det beste for sine barn. Vi håper at vi kan lede mennesker nærmere Jesus og at de kan se hva det betyr og gir å følge ham.

Å følge Jesus innebærer å tjene verden. Det ser ulikt ut for mennesker, men det betyr alltid godhet mot andre mennesker i form av diakoni og kjærlighet til andre. Vi håper at mennesker kan tjene verden med sine gaver, personlighet og ressurser.

Vi bekjenner oss til de lutherske bekjennelsesskriftene.